Direktlänk till inlägg 10 januari 2014

Affirmation - Självuppfyllande profetia

Av Ljumsten - 10 januari 2014 15:06



Affirmation är något jag skulle vilja använda mig mer ut av i min vardag. Det är ju väldigt lätt att hamna i negativa tankar som egentligen bara är destruktiva för oss.
Affirmation betyder ju att du i din tankevärd ser dig själv i en situation där du mår bra och är omringad av positiva saker. Det kan ju tyvärr bli tvärtom,att man affirmerar på "fel" sätt. Men man brukar prata om att man skall affirmera om goda saker så att man till slut befinner sig i det. 

Finns ju en film som heter The Secret och handlar just om det. Kanske lite väl mycket hokuspokus i just den filmen, men man kan välja att sortera ut de som låter mest realistiskt.
Jag skulle vilja lära mig att kunna komma in i det där läget. Läget där man låter alla positiva tankar bara få strömma in.

Jag tror att affirmation funkar så att, om man tänker positiva tankar om sig själv och sin omgivning, kommer man att aggera utifrån det. Det kommer göra att livet känns mycket lättare. Det magiska med detta är hur den positiva "energin" eller inställningen vi har inom oss, kan hjälpa oss att komma betydligt mycket längre än om vi ältar alla problem. 

Vet inte varför "negationens" kraft är så stor och lätt tar överhand? Man tycker att det borde vara tvärt om. Särskillt när man sett resultaten av den positiva energin.

Det är verkligen något jag vill utveckla min kunskap i för att få ett sundare liv.

Kram från MiG
       

#affirmation #positiv #kraft #blogginlägg #spotify #adhd #tankar #nyskapande

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ljumsten - 23 februari 2014 01:36

Måste säga att denna film är verkligen speciell. Jag gillar den just för att den är så säregen på något vis. Bitvis kan jag tycka filmen är ganska B:ig, men ändå vill man titta sig igenom filmen för att den har något "magiskt" över sig. Edwar...

Av Ljumsten - 19 februari 2014 20:45

Halloj på er! Det har somsagt varit ett tag sen jag skrev, men ja det är så det fungerar för mig. När motivationen känns låg så blir det inga inlägg. Men det "varnade" jag er för ändå så.Har ju somsagt kommit en bra bit in på kursen om ADHD och kände...

Av Ljumsten - 3 februari 2014 00:28


... Ibland när jag funderar på var all stress kommer ifrån, som jag känner att jag har, inser jag att mycket av det kommer ifrån mig själv och inte omgivningen. Jag har mycket tidspress (som jag skapar själv) är tidsoptimist samtidigt som jag vil...

Av Ljumsten - 3 februari 2014 00:21


Sitter nu på tåget från norr. Sitter precis bredvid en stor hög med väskor, och den högen har några gånger rasat på mig. Hoppas den håller sig på sin plats. Dock uppstod ett annat problem och det är att efter jag rättade till väskorna, måste folk ål...

Av Ljumsten - 31 januari 2014 00:01


Nu är det sent på kvällen/natten och jag är för pigg för att sova. Kom hem och var helt apatiskt trött, så där trött att man vill kräkas och ens kroppsdelar agerar som om man vore berusad. Alltså sov jag alldeles förtidigt på kvällen och nu är ja...

Presentation


För dig som vill läsa lite om hur det är att leva med ADHD och andra äventyr vid sidan av ett sånt liv. Lämna gärna en kommentar om du tyckte om det du läste :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards