Direktlänk till inlägg 31 januari 2014

Ond cirkel

Av Ljumsten - 31 januari 2014 00:01

Nu är det sent på kvällen/natten och jag är för pigg för att sova. Kom hem och var helt apatiskt trött, så där trött att man vill kräkas och ens kroppsdelar agerar som om man vore berusad.

Alltså sov jag alldeles förtidigt på kvällen och nu är jag vaken.

Dagen idag var bara skitjobbig. Känns ibland som att öronen ska trilla av och att hjärnan känns som värsta härdsmältan. I mitt jobb blir verkligen ens tålamod beprövat och man måste finna nya lösningar hela tiden.

Hade jag inte ätit min adhd medicin, hade jag för länge sen smetats ur på golvet som en fläck. De krävs att man är på topp och kan agera rätt. Gå från att vara "teater arg" till att sedan ge beröm. Detta kan verkligen skapa frustration hos sig själv, då man inte får tappa sin egen kontroll.

Jag har periodvis lätt att bli provocerad (bättre nu med medicinen) blir man skrattad rakt upp i ansiktet, växer de upp två HORN i pannan. Inte bra alls..... Jobbar på det.

Så... Detta resulterar i att man blir väldigt trött på kvällarna och är så utmattad att bara vill spy. Ens eget liv blir så präglat av de du jobbar med (tycker/känner jag)

Hade jag fått bestämma själv, hade jag gjort mycket mer på kvällarna.
Men nu faller så mycket i bitar och de enda man orkar med är de viktigaste sakerna. Skittråkigt rent ut sagt. Blir underbart understimulerad.

Ibland målar jag upp en skämtbild om
hur galet man egentligen gör.

Typ så här:
Man går upp, sömnen har varit halvbra, kroppen känns 100 kg tyngre och de gör ONT att bara veta att du måste upp. Man ser ut som en levande död.
Fyfan vad tur de är med smink.
Äter frukost som för mig kan vara jobbigt då man är less på samma skit.
Försöker stressa så lite som möjligt, men måste ALLTID rusa de 5 sista minuterna och alltid springa en bit för att inte bli försenad.
Du kommer till jobbet, du ska agera rätt och korrekt, men inombords vill man (ibland) bara säga något fult då man känner att ens budskap inte når fram. Herre Gud!
Dessa äckliga små provokativa skrik, thank you lord för min medicin.
Nu har ju min medicin gått ur, och jag känner hur ilskan bara bubblar.
*andas*
Man ska agera rätt och korrekt i ca 8 tim och lösa de situationer som behövs. I ÅTTA JÄVLA TIMMAR!
Dessutom ska du ha en god inverkan och så gott som det går, in ge ett lugn. Inombords lever det lilla monstret som krampaktigt försöker frigöra sig. Sammanbitet leende på läpparna och bara KÖRA PÅ.

Näe, fyfan rent utsagt. Vissa dagar är jag så kräkless på att jag börjar skratta hysteriskt. Tänk att ha en hackspett på axeln som pickar på din halspulsåder i 8 timmar 5 gånger i veckan. Jag tror att de flesta skulle ibland vilja köra den där hackspetten i mixern. Usch vad elakt och bittert detta låter, men man är bara människa och ingen är på topp jämt.

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ljumsten - 23 februari 2014 01:36

Måste säga att denna film är verkligen speciell. Jag gillar den just för att den är så säregen på något vis. Bitvis kan jag tycka filmen är ganska B:ig, men ändå vill man titta sig igenom filmen för att den har något "magiskt" över sig. Edwar...

Av Ljumsten - 19 februari 2014 20:45

Halloj på er! Det har somsagt varit ett tag sen jag skrev, men ja det är så det fungerar för mig. När motivationen känns låg så blir det inga inlägg. Men det "varnade" jag er för ändå så.Har ju somsagt kommit en bra bit in på kursen om ADHD och kände...

Av Ljumsten - 3 februari 2014 00:28


... Ibland när jag funderar på var all stress kommer ifrån, som jag känner att jag har, inser jag att mycket av det kommer ifrån mig själv och inte omgivningen. Jag har mycket tidspress (som jag skapar själv) är tidsoptimist samtidigt som jag vil...

Av Ljumsten - 3 februari 2014 00:21


Sitter nu på tåget från norr. Sitter precis bredvid en stor hög med väskor, och den högen har några gånger rasat på mig. Hoppas den håller sig på sin plats. Dock uppstod ett annat problem och det är att efter jag rättade till väskorna, måste folk ål...

Av Ljumsten - 26 januari 2014 19:35

Alla är väl inte som jag.... MENVarför i hela fridens namn gör man toalettbås? Alltså menar då bås som har 20 cm mellanrum från golv till dörr och samma va de gäller dörr till tak.Alltså jag tror många känner igen sig i att man bara inte kan slappna ...

Presentation


För dig som vill läsa lite om hur det är att leva med ADHD och andra äventyr vid sidan av ett sånt liv. Lämna gärna en kommentar om du tyckte om det du läste :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards