Alla inlägg den 11 januari 2014

Av Ljumsten - 11 januari 2014 12:45

Så som rubriken lyder, beskriver verkligen hur det känns idag.
Detta är för att nu när jag legat sjuk, har jag varit lite dålig på att ta min
medicin i tid INTE BRA! Fy fy!

Det leder alltså till biverkningar på en gång. Biverkningar som håller i sig några dagar. Så nu måste jag verkligen skärpa mig!!!

De äckligaste är att dessa humörssvängningar har ingen logisk förklaring mer än att jag vet att det är en biverkning av Ritalinet.

Det kan inträffa precis när som helst. Jag kanske plötsligt får jättemycket energi till att prata om något som då känns intressant men sen på en halv sekund kan humöret dala till botten. Alltså skulle jag kunna avsluta mitt samtal precis mitt i, och inte slutföra det för att jag verkligen inte har någon lust att prata om det då. Jag orkar inte ta mig igenom det eftersom att jag den lilla stunden känner mig deprimerad. 
Helt sjuk känner jag mig!

"Å bla bla bla bla bla bl......a b....l....a.... Aaaah hhhhhh..... Eh NEJ! Då var det slut på detta, ge mig en spade att gräva ned mig med"

Det är precis som att du går upp i en trög lång trappa och när du precis har fått energin att ta dig upp tio steg, kommer du till zonen när du just skall ta de 11:e steget, men helt plötsligt måste du sätta dig. Du förstår inte varför, men du måste bara sätta dig ned.

Satte, ja de här känns ju fullt normalt.


De är så kraftfulla känslor att det nästan är omöjligt att fortsätta samtalet eller vad jag nu gör. Det går bara inte. Energin tog slut punkt!

Riktigt äckliga känslor!!

Men jag får trösta mig med att de blir bättre när de gått några dagar.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


För dig som vill läsa lite om hur det är att leva med ADHD och andra äventyr vid sidan av ett sånt liv. Lämna gärna en kommentar om du tyckte om det du läste :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards