Alla inlägg den 17 januari 2014

Av Ljumsten - 17 januari 2014 20:51

Då var denna veckan avklarad. En vecka efter att ha varit sjuk rätt så länge, ingen mjukstart fick man. Men så är det verkligen när man jobbar. Kan vara slitit som bara den, men man också känna att man gör något betydelsefullt, i alla fall så som jag jobbar. (Jobbar med barn).

Har inte planerat upp helgen särskillt mycket. Hade velat gjort något kul, men jag kanske ska ta de lugnt.
Något som denna vecka verkligen har gjort saker till något LITE jobbigare är ju PMS. Fy FY!
Alltså lägger på mig så mycket vättska i kroppen och går säkert upp 1,5 kilo bara pga det. Svullen och pluffsig känner jag mig. Å ett jädra sötsug. Eller snarare ätsug. Åh, vill ha något gott och tugga på, ge mig mer, mer mer. Snacka om att kroppen är i obalans just då.
 
Vad är det för dumt påhitt va? Mens och pms... hallå, jag måste gå och klaga. Det här vill man inte vara med.

Det är verkligen förtäääääskigt. Snacka om att helt ofrivilligt få bli rubbad i kroppen för att man måste. Vem skulle vilja beställa PMS besvär på menyn? "Eh, jo jag skulle vilja ge mig själv en hysteriskt obekväm känsla i kroppen. Skulle vilja lägga på några extra kilon också. Juste det, jag skulle vilja införa ett sötsug också som sabbar hela min tillvaro så att jag får börja från ruta ett igen. De fixar ni väl?" 

*suck* ja ja, de avtar ju sen. Det är ju bara fördjävligt att man käkat så mycket skitsaker att man seriöst går upp i vikt pga det. ÅH feeling like fat pig. NÖFF NÖFF!

Men jorå, fifan vilken underbar fredag detta blir, ska nog sätta i mig en glass eller två. HALLELUJA! 
MMhhh marabou......
 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


För dig som vill läsa lite om hur det är att leva med ADHD och andra äventyr vid sidan av ett sånt liv. Lämna gärna en kommentar om du tyckte om det du läste :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards