Alla inlägg den 14 januari 2014

Av Ljumsten - 14 januari 2014 06:48

       

Skulle vilja fylla min blogg med endast positiva saker
, även om de också skulle vara ganska omänskligt egentligen. Men de känns ju kanske ändå roligare att läsa.

MEN NU JUST IDAG KÄNNER JAG INTE SÅ

Innan jag började jobba, tänkte jag att jag måste bli bättre på att försöka göra lite trevliga saker efter arbetstid för att inte deppa ihop totalt i detta mörker. Ah men sure säger jag nu efter en arbetsdag..... Är så trött att jag mår illa. Det är helt vansinnigt, men så är det. Man orkar ju bara komma hem, käka middag, duscha, eventuellt gå och handla om man måste, plocka upp sina grejer, förbereda inför morgondagen och har man lite energi över kanske man hinner sitta vid datorn en stund.  Ibland orkar man inte ens detta heller.

Alltså det känns orimligt att känna sig så utslagen efter EN arbetsdag.

Men jag inser att jag ofta är så stressad och så fruktansvärt dåligt om nätterna, klart man blir trött.
Kan inte slappna av. Ligger och snurrar och snurrar som en dåre i sängen på nätterna. Besväras av jobbiga intensvia tankar, nästäppa, orolighetskänslor, känner mig ofta kissnödig, orolig mage, temperaturen går upp och ned (fryser, svättas), blir lätt stel i kroppen och måste byta liggställning JÄMT, extremt ljudkänsligt, har svårt att komma till ro om jag en gång har blivigt väckt.
Det är ett rent HELVETE! 
Brukar ibland hjälpa med träning, men nu MÅSTE jag ta det lugnt efsm jag inte vill åka på en till sjukdom. Har INTE råd med det.

Det är så avgörande för hur man mår, om man sover bra eller dåligt om nätterna. Helgerna är inte alls lika plågsamma. Händer ju ibland att jag bara sover en timme på vardags nätterna. KUL! Alltså mitt humör är så extremt beroende på hur jag mår fysiskt. Har varit med om många konflikter med min partner när jag varit trött. När jag får må bra och känna mig utvilad sker inte detta alls på samma sätt.

Jag och min partner har ju ett distansförhållande och när jag får sova bredvid honom sover jag väldigt mycket bättre. Känner mig trygg och självklart är det mysigt att få sova bredvid den man älskar. ÅÅÅÅÅh, det orsakar också en del av mina sömnproblem. Saknade som kan skava så enormt
Men jag måste vara stark, kan inte däcka ihop totalt. Kan, men jag vill inte.

Men är det någon snäll själ här ute i cyberspeace som vill dela med sig av liknande erfarenheter och kanske komma med någon bra lösning, skulle jag vara jättetacksam! 

Kram från Mig, och sköt om er så gott det går!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


För dig som vill läsa lite om hur det är att leva med ADHD och andra äventyr vid sidan av ett sånt liv. Lämna gärna en kommentar om du tyckte om det du läste :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards